• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Book
Regulatory policy in Russia: key trends and architecture of the future

Golodnikova A., Yefremov A., Sobol D. et al.

M.: Center for Strategic Research, 2018.

Article
Transformation of the Legal Mechanism of Taxation Under the Influence of Digitalization: Russian Case Study
In press

Tsindeliani I. A., Anisina K. T., Davydova M. A. et al.

Intertax. 2021. Vol. 49. No. 5. P. 1-12.

Book chapter
Use of the Internet of Things in Public Governance for Law Enforcement and Inspection: The Case of Russia

Knutov A., Styrin E. M.

In bk.: Beyond Smart and Connected Governments Sensors and the Internet of Things in the Public Sector. Springer, 2020. Ch. 7. P. 139-164.

Working paper
Public Service Motivation And Sectoral Employment In Russia: New Perspectives On The Attraction Vs. Socialization Debate

Gans-Morse J., Kalgin A., Klimenko A. et al.

Public and Social Policy. WP BRP Series. НИУ ВШЭ, 2020

Monitoring transparency in federal executive authorities

In October – December 2014 experts from the Centre for Analysis of the Performance of Executive Authorities, as part of the Programme of the Applied Research Development Fund of the National Research University - Higher School of Economics conducted Russia's first monitoring of the transparency of federal executive authorities.
A summary of the results and recommendations on introducing transparency principles and mechanisms were presented in a public report, entitled “Five Steps to Transparency”, prepared for the 16th April International Academic Conference on Economic and Social Development (7–10 April 2015, Moscow).

Целью исследования было дать экспертную оценку внешних эффектов от внедрения федеральными ведомствами принципов и механизмов открытости, утвержденных Правительством России.

Мониторинг проводился по специально разработанным показателям, сгруппированным по трем критериям: прозрачность работы механизма, качество обратной связи и доступность для общественного контроля. Главным требованием при разработке конкретных критериев и показателей для экспертной оценки было формулирование их, исходя из интересов граждан и общества. Для экспертного мониторинга использовались методы анкетирования, экспертного опроса, анализа официальных сайтов федеральных ведомств в сети Интернет, контрольной закупки.

С результатами мониторинга открытости можно ознакомиться здесь: openstandart.ru.

Обобщение результатов и рекомендации по внедрению принципов и механизмов открытости представлено в  Публичном докладе «Пять шагов к открытости», подготовленном к XVI Апрельской международной научной конференции по проблемам развития экономики и общества (7 – 10 апреля 2015 г., Москва).